Araştırmanın Geleceği

2011’de yürütülen Cambiar Araştırmanın Geleceği çalışması, kurumsal pazar araştırma liderlerinin, araştırma sektörünün gelecek 3 yıl içerisinde kendini belli etmeye başlayacak büyük bir değişim beklediklerini ortaya koydu. Araştırmanın 2012 tekrarında ise ABD merkezli kurumsal araştırmacılara ve birim yöneticilere araştırma dönüşümünün gelişimi soruldu. Kurumsal araştırmacıların üçte ikisi 2012’de sektörün lider firmasının geleneksel bir Pazar araştırma olmayacağını düşünüyor. Dörtte biri Google’in lider olmasını öngörüyor. Yaygın diğer öngörüler ise şöyle:

•Başarılı kurumsal araştırmacıların gelişmiş danışmanlık becerileri olacak,

•Tüketici dinleme, büyük değişikliklere yol açacak,

•Kurumsal araştırma bölümleri mantıksal analiz gruplarıyla giderek daha da bütünleşmiş olacak.



Kurumsal araştırmacıların en az üçte ikisi değişim ve yeniliği kucaklıyor: araştırma süreçlerinin yeniden düşünülmesi, geleneksel olmayan araştıra yaklaşımları değerlendirmek, iç görüleri almak için müşterilerle daha yakın bir işbirliği içinde çalışma, fikir ortağı olma, bilgiyi sentezleme, hikâye anlatmayı kullanma, “şimdi ne olacak?” tavsiyelerinde bulunma. “Hassas beceriler” (hatta “güç becerileri”) olarak adlandırılan bu yetilerin geliştirilmesi gerekiyor.

Kurumsal araştırmacılar için düşünce ortağı olmak ve stratejik araştırmalara büyük ölçüde dâhil edilmek araştırmacıların memnuniyetini artırıyor. Araştırmada, medyan harcamanın yüzde 30 oranında stratejik olduğu hesaplanmıştır. Şu andaki rolünden “çok memnun” olan her dört kişiden biri, stratejik araştırmalara daha yüksek oranda bütçe ayırmaktadır. “Çok memnun” olduklarını söyleyenlerin yüzde 66’sı ise - “Çok memnun” olmayan yüzde 27 ile karşılaştırıldığında - fikir ortaklarından oluşuyor.
Araştırma çözümlerine yeni araçlar ekleniyor. Yüzde 25% üzerindeki oranlarıyla en yüksek kullanım oranına sahip olanlar grafiklerde gösterilmiştir. Bu araçların kurumsal araştırmacılar tarafından kullanılma ihtimali diğer gruba göre daha yüksektir. Aralarında sanal ya da 3 boyutlu alışveriş, oyunlaştırma, nörobilim/biyometri, öngörü pazarı, davranışsal ekonomik ve mobil araştırmanın da bulunduğu çeşitli araçlar henüz pek güçlü görünmüyor. Ancak birimler mobil’de kurumsallardan daha ilerde görünüyor. Henüz yaygınlaşmış olmasa da araştırmacılar, 2020’ye gelindiğinde mobil araştırmanın standartlaşacağına inanıyor.